آغاز ايام الله دهه مبارك فجر و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي

خرید بک لینک

بازگشت حضرت امام خميني (قدس سره) به ايران در سال 1357 ش و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي

فجر ياد آور روزگار عشق و ايثار است، روزگاي که همه در فکر ديگران بودند، مردم از خود به خدا رسيده بودند، چه زيبا بود عطر زندگي در آن ايام، چه با صفا بودند مردم، مساجد پر از مردم ( پير، جوان و نوجوان) خيابانها پر از مردم با ايمان و شبها مثل روزها صداي الله اکبر در آسمان طنين انداز مي شد و صفا، اميد و عشق به خدا دلهاي همگان را زنده کرده بود.

وقتي صحبت از انقلاب مي شود براي هر تازه جواني اين سئوالات را پيش مي آورد که چرا انقلاب ؟ مگر مردم چه مشکلي داشتند که انقلاب کردند؟ و چرا انقلاب، آن هم انقلابي اسلامي شکل گرفت؟

آري مردم در عصر انقلاب از پوچ انگاري ها و خودفريبي ها، لااباليگري ها و مادي گرايي و پول پرستي ، جاه پرستي و شهوت پرستي از همه چيز و همه کس بريده وبه يگانه محبوب هستي پيوسته بودند واين شد که انقلابي در گرفت آن هم خدايي يعني اسلامي.

مردم درحرکت ميليوني ( نهضت نفت ) را در سال 1332و حرکت مشروطه را ديده بودند، مردم رفراندوم ها را در سوم اسفند و ششم بهمن ديده بودند. مردم به شناخت و آگاهي رسيده بودند و مي خواستند حرکتي يکدست و بدون التقاط را به سرانجام برسانند فقط خدا، « الله اکبر» . « اياک نعبد و اياک نستعين» را باورکرده بودند و به منصه ي ظهور رسانده بودند. مساجد، تکايا، خيابان ها، کوچه ها، بهشت زهرا ( س) ، همه و همه شده بود آگاهانه زيستن حتي آگاهانه مردن، يک روز مسجد جامع کرمان را، يک روز ميدان ژاله را و روز ديگر دانشگاه تهران را. اين نبود مگر اينکه دشمن سردرگم شده بود، چرا که خداوند وعده داده « ان تنصر و الله ينصرکم و يُثَبت اقدامکم » و در جاي ديگر« مکرو و مکر الله و الله خير الماکرين »آري انقلاب ايران بازگشت به خويشتن خويش ايرانيان،اين مومنين و مسلمين دلسوز بود که خود را، جايگاه خود را تمدن عظيم خود را، مذهب خود را، امام خود را ، در اصل خداي خود را يافته بودند وبراي خود سر از جان نمي شناختند و با هم گفتند:

{ما پيرو قرآنيم، سلطنت نمي خواهيم

حکومت اسلامي، ايجاد بايد گردد

استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، نه شرقي، غربي ، جمهوري اسلامي

آري براي اين انقلاب شد که مردم از ستم، استعمار، استثمار و ظلمي که تحت عنوان تمدن بزرگ به آنها مي شد به تنگ آمده بودند- آمريکا، اسرائيل ، انگليس و ديگر قدرت ها هرچه مي خواستند ميکردند و کسي جرأت نداشت و اگر کسي هم چيزي مي گفت او را به سياه چال ها مي بردند، ناخن مي کشيدند، با آتش سيگار و اتو او را داغ و شکنجه مي کردند و يامثل آيت ا... حسين غفاري با مته جمجمه اش را سوراخ مي کردند و يا مثل آيت ا... سعيدي با آهن گداخته رگ حيات او را مي سوزاندند و يا با روش هاي مشکوکي مسموم مي کردند. آري دستگاه ساواک با همکاري موساد و سازمان سياحرکت انقلابي را تحت نظر داشتند. به ياد دارم در خيابان بهار تهران يکي ازروساي ساواک با ناخن هاي کشيده کلکسيون درست کرده بود.

مردم پشت سر مرجعيت، مرجعي که صداقت خود را با دادن فرزندش آقا مصطفي به انقلاب، مردم و اسلام ثابت کرده بود، پشت اين ابراهيم زمان که اسماعيل خود را ذبح کرده بود گرد آمدند و با اوهم نوا شدند و با آرامشي الهي برگرفته از آيه شريفه (الا بذکر الله تطمئن القلوب ) به پيش رفتند و روز به روز بر تعدادشان افزوده شد تا رسيدند به تاسوعا و عاشوراي حسيني و با شعار:

نهضت ما حسيني(ع) رهبر ما خميني ( ره )

شوري عاشورايي و کربلايي گرفتند که گفتند:

کل يوم عاشورا کل ارض کربلا

ايران شد کرب بلا مهدي بيا، مهدي بيا براي دفن شهدا مهدي بيا مهدي بيا

و انقلاب از رمضان آغاز و در محرم به اوج خود رسيد. آيا مگر اين نيست که ملت مسلمان ايران در ماه رمضان رجعتي خاص به سمت معبود محبوب خويش کرده و در محرم به يادآن يگانه سيد و سالار شهيدان حاضر به ايثار جان خويش و فرزندان خود در مسير شهيدان کربلا مي شود. آري انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسين عليه السلام است و انقلاب امام حسين عليه السلام براي احياي دين جد بزرگوارش اسلام بود. پس انقلاب ما اسلامي، رهبري انقلاب نيز بايد از مکتب حسين عليه السلام با شد. پس او کسي نمي تواند باشد جز کسي که علي اکبر خويش ، «آقا مصطفي» را در راه احياء دين فدا نموده است و هدف نيز هدفي آرماني که برپايي حکومت اسلامي بوده و هست. هر چند که دشمنان از آن زمان تا به حال متحد شده اند تا نگذارند حکومت اسلامي به معناي خاص آن که نيت و نظر امام شهيدان مقام عظماي ولايت ( مدظله العالي) شهداي انقلاب بوده مستقر شود اما هدف اين بود. و جز اين نيست . مردم اين مرز و بوم کاملاً بيدارند و مي توانند صادق را ازکاذب، ديندار را از بي دين، خادم را از خائن، مومن را از منافق بشناسند. آري اگر چند روزي را نيز فريب خورده اند و کسي را بر مسندي نشانده اند همين مردم آن منافق و آن خائن را از قدرت به زير کشانده اند چون ملت ايران، فهيم، شجاع ، غيور، جوا نمرد، ديندار و مسلمان و عاشق علي و ولايت مدارند. لذا مردم گوش به فرمان امام خميني (ره ) بودند و خود را سرباز و فدايي او مي دانستند پس بيائيم پس از گذشت سال ها باز به ياد بياوريم اين شعار: ما همه سرباز توييم خميني گوش به فرمان توييم خميني

و در تداوم پيروزي از ولايت مطلقه فقيه:

خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت حيدر است

ما در عصر تنهايي « علي» زمان خويش به پا خواستيم و مسئوليت ديني انقلابي خود را يافتيم و برآشفتيم از آن بلايي که به اسم دين بر مکتبمان مي گذشت و خويشتن خويش را شناخته و از بار اتهام غفلت و بي خبري خود را پاک و مبري نموديم، و در صحنه ي عمل حضور يافته و شديم آنچه را که دين، تاريخ و خدايمان از ما مي خواست آري خدايي شديم و اين شد که توانستيم در کمتراز 6 ماه انقلاب خود را به اوج و به پيروزي برسانيم.

وقايع ايام الله ودهه فجر انقلاب اسلامي

وقايع 12 بهمن

12 بهمن روز ورود روح الله خميني به ايران ،در اين روز بزرگترين استقبال

تاريخ درتهران برگزارشد. طوري که طول جمعيت استقبال کننده ازامام خميني

به 33 کيلومتر رسيده بود. در ساعت 50/9 دقيقه با مداد روز دوازدهم بهمن

هواپيماي حامل امام خميني در ميان تدابير شديد امنيتي در فرودگاه مهر آباد

بر زمين نشست امام از ورود به فرودگاه و ايراد سخنراني طبق برنامه اي که

ازقبل تنظيم شده بود ،عازم بهشت زهرا شد. امام در ميان استقبال گسترده

مردم تهران در ساعت يک بعد از ظهر وارد قطعه 17 که مدفن شهداي

انقلاب بودشد و سخنراني خود را ايراد نمود.

وقايع 14 بهمن

روز شنبه 14 بهمن از ايام الله دهه فجر در محل مدرسه شماره 2 علوي يک مصاحبه مطبوعاتي با حضور قريب به سيصد خبرنگار ايراني و خارجي برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه اي از نظريات امام خميني خوانده شده سپس سؤالات خبرنگاران آغاز گرديد که خلاصه اي از پاسخ امام به اين شرح بود:

« کاري نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد مي توانيم اسلحه تهيه کنيم. دولت را به زودي معرفي خواهيم کرد، از ارتش مي خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشيان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داريم بايد به دامان ملت بيايند. قانون اساسي که تدوين شده به آراء عمومي گذاشته مي شودو تمام اتباع خارجي بطور آزاد در ايران زندگي خواهند کرد.

وقايع 16 بهمن

در چنين روزي امام طي فرماني آقاي بازرگان را به عنوان نخست وزير موقت تعيين و معرفي کرد. عصر همان روز در سالن سخنراني مدرسه علوي يک مصاحبه مطبوعاتي بين المللي تربيت داده شد، در اين جلسه آقاي بازرگان برنامه و وظايف دولت موقت را تشريح کرد و افزود برگزاري همه پرسي درباره تغيير رژيم و انجام انتخابات مجلس از وظايف اين دولت است.

وقايع روز 19 بهمن

روز نوزدهم بهمن ماه بزرگترين راهپيمايي انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پاياني راه پيمائي نخست وزيري آقاي بازرگان توسط تظاهرکنندگان تاييد شد. دراين روز عده ي زيادي ازهمافران و افراد نيروي هوايي ، درحالي که لباس هاي نظامي برتن داشتند و پلاکاردهاي متعددي نوشته بودند: « لطفا عکس نگيريد.» درميان شادي و حيرت مردمي که ازاين رژه ي نظامي غافلگيرشده بودند، به اقامتگاه امام «ره» رفتند. آنان درحالي که شعارهايي درباره ي اتحادشان با مردم و اطاعتشان ازامام (ره) برلب داشتند، درحضوررهبرانقلاب صف کشيدندو به سخنان کوتاه ايشان گوش دادند. امام (ره) دراين ديدار گفتند :«همان طور که گفتيد تاحالادراطاعت طاغوت بوديد، حالا به قرآن پيوستيد. قرآن حافظ شماست . اميدوارم با کمک شما بتوانيم دراين جا حکومت عدل اسلامي را برقرار کنيم.

وقايع روز 20 بهمن

در روز 20 بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنراني رئيس دولت موقت را استماع نمايند. در همين هنگام در غرب تهران درگيري شديدي صورت گرفت، عده زيادي از افراد گارد شاهنشاهي به پادگان همافران نيروي هوايي حمله بردند و به محض آغاز درگيري عده زيادي از جوانان به نفع همافران وارد صحنه درگيري شدند. دراين درگيري خونين ده ها نفر کشته و مجروح بر جاي گذاشته شد ولي در نهايت همافران توانستند حلقه محاصره نيروهاي گارد را بشکنند.

وقايع روز 21 بهمن

روز 21 بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نيروهاي دولتي بود. درگيري خونين مردم و لشگر گارد در اين روز به اوج خود رسيد، و جنگ تانک ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمي شدن صدها نفر شد. امام تهديد نمودند در صورت عدم جلوگيري از کشتار لشگر گارد حکم جهاد خواهد داد. در اينروز چندين کلانتري توسط گروههاي مسلح مردمي تسخير شدند که در نتيجه آن مقادير زيادي اسلحه به دست مردم افتاد. در همين روز فرمانداري نظامي تهران اعلاميه شماره 40 را منتشرنمود، بموجب اين اعلاميه رفت و آمد مردم از ساعت 30/16 تا 5 بامداد ممنوع اعلام شد. در پي اعلاميه مزبور اعلاميه ديگري صادر و منع عبور و مرور تا ساعت 12 بامداد تمديد شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامي را باطل ساختند و تا صبح در خيابان ها با ايجاد حريق و راه بندان هاي متعدد مانع حرکت قواي نظامي مي شدند.

وقايع روز 22 بهمن

22بهمن از ايام الله دهه فجر در اين روز به ترتيب زندان اوين، ساواک، سلطنت آباد، مجلسين سنا و شوراي ملي، شهرباني، ژاندارمري و ساختمان زندان کميته مشترک به تصرف مردم درآمد. در تسخير شهرباني سپهبد رحيمي فرماندار نظامي تهران به دست انقلابيون مسلح افتاد، پادگان باغشاه و دانشکده افسري ، دبيرستان نظام، زندان جمشيديه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد يکي پس از ديگري تسليم شدند و آخرين مرکزي که به تصرف درآمد راديو و تلويزيون بود.

شعارهاي زمان انقلاب :

مرگ بر شاه – دورد بر خميني – زنده و جاويد باد نام شهيدان، - تاخون در رگ ماست، خميني رهبرماست - به پاخيز مسلمان، برادرت کشته شد – ارتش برادر ماست – توپ، تانک، مسلسل، ديگر اثر ندارد- يا حسين (ع) - به کوري چشم شاه، زمستونم بهاره – ما مي گيم شاه نمي خوايم نخست وزير عوض مي شه – اماما، اماما قلب ما باند فرودگاه توست- استقلال آزادي، حکومت اسلامي- اين است شعار ملّي : خدا، قرآن، خميني – استقلال، آزادي جمهوري اسلامي، ما پيرو قرآنيم، سلطنت نمي خواهيم- خون بر شمشيرپيروز است.

گزيده بيانات ويژه دهه فجر انقلاب اسلامي

بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني ( ره ) :

- پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملکت نرسد.

- انقلاب اصيل ما جلوه اي از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (صلي ا...عليه وآله و سلم) است.

- خون شهيدان، انقلاب و اسلام را بيمه کرده است.

- رمز پيروزي شما ايمان و وحدت کلمه بود.

- پيروزي انقلاب مرهون فداکاريهاي دلاورانه ملت، خصوصاً شهيدان است

- اين انقلاب با تأييدات غيبي الهي پيروز گرديد.

- چشم دنيا به انقلاب ، معطوف است.

- ولايت فقيه براي شما يک هديه الهي است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ( مدظله العالي) :

- زنده نگهداشتن ياد شهداي انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است.

- انقلاب اسلامي با اتکاء به قدرت مردم، آسيب ناپذير است.

-اين انقلاب، بي نام خميني ( ره) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست.

- حفظ حيثيت و آبروي انقلاب اسلامي و نظام، امروز برهمه واجب است.

- جمهوري اسلامي متکي به يک ملت مومن، سرافراز، اصيل و ريشه دار است.

- دهه فجر، دهه تجديد قواي نيروهاي انقلابي و تجديد ميثاق ملت با انقلاب است.

- 22 بهمن براي ما روز بازيابي خاطره انقلاب است.

-22 بهمن روز تجديد عهد با انقلاب، امام و اسلام است.

-آمريکا منفورترين رژيم در ميان مسلمانان است.

- ما استقلال را ارزان به دست نياورده ايم و مي خواهيم آنرا حفظ کنيم.

پایگاه بسیج سایپا شیشه...

ما را در سایت پایگاه بسیج سایپا شیشه دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 28 تاريخ: شنبه 24 اسفند 1398 ساعت: 15:24

صفحه بندی